Kaikki verkottamisesta

Käyttäjätili Sivu 1/2
Kuinka luon käyttäjätilin?
Voit luoda käyttäjätilin joko Miele@mobile-apin avulla tai tässä Mielen Internet-sivuilla.


Mitä minun on tehtävä, jos muutan?
Muuta osoitteesi käyttäjätililläsi niin, että myös tulevaisuudessa tilaamasi tuotteet lähetetään oikeaan osoitteeseen. Tämän voit tehdä Mielen Internet-sivuilla kohdassa "Oma tilini" tai Miele@mobile-apissa kohdassa "Asetukset" -> "Tiliasetukset". Huomaa: osoitteenmuutos onnistuu tällä hetkellä vain iOs-versiota käyttävissä apeissa. Toiminto on pian käytettävissä myös Android-versiossa.
Käyttäjätili Sivu 2/2
Mitä minun on tehtävä, jos myyn tai annan pois laitteeni?

Poista laite Miele-käyttäjätililtäsi ja Miele@mobile -apista. Palauta laitteen asetukset tehdasasetuksiksi. WiFi-moduuliasetukset (jos käytössä) on nollattava erikseen (WiFi-moduuliasetuksiin kuuluvat esim. WiFi-verkon nimi ja salasana).


Kuinka poistan käyttäjätilini?
Jos haluat poistaa käyttäjätilisi, ota yhteys Mielen asiakaspalveluun puhelimitse numeroon 09-875 970 tai sähköpostitse asiakaspalvelu@miele.fi.
Asiakasklubi*
Kuinka rekisteröin laitteeni Miele Clubiin?

Kun olet rekisteröinyt laitteesi Miele@mobile-apilla, voit rekisteröidä sen Miele Clubissa Miele@mobile-apilla kohdassa "Asetukset" -> "Rekisteröi Miele-laite". Vaihtoehtoisesti voit rekisteröidä laitteesi Miele Clubissa Mielen verkkosivustolla "Omat laitteeni" ilmoittamalla sarjanumeron.



Miele Clubin jäsenenä saat erikoistarjouksia ja palveluita, joita tarjoamme vain Miele Clubin jäsenille:

1. Välitön, jopa 3 %:n alennus lisävarusteista ja kulutustarvikkeista Miele-verkkokaupasta

2. Näet kaikki laitteisiisi sopivat lisävarusteet

3. Miele-laitteiden käyttöohjeiden luku

4. Näet kaikki tilauksesi

5. Pääsy tilauksiisi

6. Säännölliset päivitykset uusista tuotteista ja erikoistarjouksista

7. 48 tunnin tekninen asiakaspalvelu (vain maanantaista perjantaihin, ei juhlapyhinä)
WiFi-reititintä koskevat vaatimukset
Mitkä vaatimukset koskevat WiFi-reititintäni?

Miele käyttää WiFi-standardeja IEEE 802.11 b/g/n, mikä tarkoittaa, että voit käyttää kaikkia markkinoilla olevia WiFi-reitittimiä. Jotta voisit helposti liittää laitteesi reitittimeen, tuemme WPS-painikekokoonpanoa. Tietoja WPS-painiketuesta ja aktiviteeteista on annettu WiFi-reitittimesi käyttöohjeissa.

Varmista myös, että konfiguroit turvallisen salausmenetelmän WiFi-verkollesi.
Suosittelemme käyttämään turvallista WPA2-salausta ja pitkää, sattumanvaraisesti valittua salasanaa (vinkki: WiFi-salasanan on käsitettävä 8–32 merkkiä.)
Tietosuoja
Miten tietojeni tietoturva on varmistettu?


Tietoturva on meille ensiarvoisen tärkeä asia. Tästä syystä käytämme kuljetustason suojausta (TLS, Transport Layer Security), verkkopankkien käyttämää salausmenetelmää ja tietoturvavarmenteita tietojen lähetyksessä. Tarkistamme säännöllisesti salausmenetelmämme ulkoisten turvallisuusasiantuntijoiden kanssa.

Miele@mobile -apin käyttö ja kodin laitteiden hallinta on mahdollista vain henkilökohtaisen käyttäjätilisi kautta. Tämä tili on suojattu henkilökohtaisella salasanallasi. Tämä estää muita käyttämästä laitteitasi.

Laitteesi tietoliikennemoduulin käyttämä ohjelmisto päivitetään säännöllisesti, jotta varmistetaan uusimpien tietoturvastandardien noudattaminen. Myös tämä hoidetaan TLS-protokollan avulla.



Lähettääkö verkotettu Miele-laitteeni tietoja automaattisesti?

Ei. Tietoja lähetetään vain, jos päätät käyttää Miele-laitteen verkotusominaisuutta, aktivoit toiminnon laitteessa ja rekisteröit laitteen Miele@mobile -apin kautta.
Tietojen tallennus
Mitkä tiedot tallentuvat?

Ainoastaan tiedot, joita tarvitaan Miele@mobile-sovelluksen toimintaan. Näitä ovat käyttäjätili, kodinkoneen tiedot (kuten sarjanumero ja malli) sekä Miele@mobile-sovelluksen tiedot.Jälkimmäistä tarvitaan push-ilmoitusten toimittamiseen. Lisätietoja löydät Miele@mobile-sovelluksen tietosuojalausekkeesta. Löydät sen Miele@mobile-sovelluksesta kohdasta “Asetukset”.



Minne tiedot tallentuvat?

Tietosi tallentuvat Mielen Güterslohissa (Saksassa) sijaitsevaan turvalliseen tietokeskukseen ja lisäksi sertifioituihin ulkoisiin tietokeskuksiin Euroopan unionissa (ISO 27001, ISO 22301 ja ISO 9001).
Miele@mobile-sovellus Sivu 1/2
Sovellus ei ainoastaan mahdollista laitteiden seurantaa älypuhelimen tai tabletin kautta, vaan myös niiden ohjauksen ja jopa lisävarusteiden tai pesuaineiden tilauksen suoraan verkkokaupasta tarpeen mukaan.


Mille järjestelmille Miele@mobile -sovellus on saatavissa?
Katso vähimmäislaitevaatimukset sovelluskaupasta.


Mitä tarvitsen Miele@mobile -sovelluksen käyttämiseen?
Tarvitset älypuhelimen tai tabletin, WiFi-verkon ja Internet-yhteyden. Jos haluat käyttää Miele@mobile-sovellusta myös kotisi ulkopuolella, tarvitset mobiilinetin älylaitteeseesi.


Mitä asetuksia minun pitää tehdä, jotta saan ilmoituksia kodinkoneiltani?
Kun käynnistät sovelluksen ensi kertaa, se kysyy, haluatko ottaa viesti-toiminnon käyttöön. Voit ottaa sen erikseen pois käytöstä konekohtaisesti.


Kuinka usein ilmoituksia tulee?
Ilmoitus tulee jokaisesta käytöstä. Saat ilmoituksen esimerkiksi, kun sinun pitää tilata lisää astianpesuainetabletteja tai kun jossain koneessa on toimintahäiriö tai kun jonkin koneen ohjelma on päättynyt. Tämä toiminto voidaan haluttaessa ottaa pois käytöstä.


Voiko ilmoituksia saada myös sähköpostitse tai tekstiviestinä?
Ei, sovellus ei tue sähköpostia ja tekstiviestejä.
Miele@mobile-sovellus Sivu 2/2
Miksi minun on aktivoitava MobileControl kodinkoneeseeni ennen kuin voin hallita sitä sovelluksesta?
Tämä on ylimääräinen turvamääräys. Se kertoo asiakkaalle, että laitteen voi esimerkiksi myös käynnistää etänä.

Voiko useampi henkilö käyttää sovellusta samanaikaisesti?
Kyllä, kaikkien henkilöiden on asennettava Miele@mobile-sovellus ja kirjauduttava käyttäen samaa käyttäjätiliä.


Voinko rekisteröidä sovellukselle useampia samantyyppisiä laitteita?
Kyllä. Voit myös nimetä laitteesi, jotta erotat ne toisistaan.


Mitä tapahtuu, jos vaihdan matkapuhelintani? Onko minun toistettava koko rekisteröintiprosessi?
Ei, sinun tarvitsee vain kirjautua sisään käyttäjätilillesi uuden puhelimesi kautta.


Voinko käyttää Miele@mobile-sovellusta myös XGW3000- ja ZigBee-laitteiden kanssa?
Kyllä, XGW3000 on yhteensopiva Miele@mobile-sovelluksen kanssa.


Voinko käyttää Miele@mobile-sovellusta myös XGW2000- ja Powerline-laitteiden kanssa?
Tällä hetkellä tätä ei tueta.
WifiConn@ct
WiFiConn@ct mahdollistaa Miele-laitteiden helpon integroinnin WiFi-verkkoon – ilman mitään lisäkomponentteja.


Kuinka rekisteröin laitteeni verkkooni?
Voit rekisteröidä laitteesi Miele@mobile-sovelluksen avulla.

Kuinka rekisteröin Miele-laitteeni WPS:n kautta WiFi-verkkooni?
Tätä varten tarvitset WiFI-reitittimen, joka tukee WPS:ää. Miele@mobile-sovellus tukee tätä menettelyä (linkki lyhyisiin ohjeisiin)


Kuinka voin tietää, onko WiFi-verkkoni käytettävissä asennuspaikalla?
Katso WiFi-signaalin voimakkuus älypuhelimeltasi tai tabletiltasi


Mikä on WiFi-moduulin käyttöalue?
WiFi-käyttöalue riippuu kotisi olosuhteista.


Mitä voin tehdä, jos WiFi-signaali ei ylety Miele-laitteeni asennuspaikkaan?
Tässä tapauksessa suosittelemme hankkimaan WiFi-toistimen, esimerkiksi Devololta, jotta WiFi-verkon kattavuutta voidaan laajentaa.
ShopConn@ct*
ShopConn@ct tarjoaa mahdollisuuden ilmoituksen vastaanottoon, kun tarvikkeita, kuten esim. pesuaineita tai huuhteluaineita, tarvitaan. Voit tilata ne Miele@mobile-apin avulla.


Kuinka ShopConn@ct toimii?
Jos laite havaitsee, että jokin tarvike on loppumassa, sinulle lähetetään ilmoitus ja voit tilata lisää suoraan verkosta ShopConn@ct-toiminnon avulla.


Mitä tuotteita voin tilata myymälästä?
Kaikkia. Voit tilata kaikkia lisävaruste- ja puhdistustuotevalikoimaamme kuuluvia tuotteita kaupasta.
SuperVision / Con@ctivity 2.0
SuperVisionin ansiosta nykyinen tila ja muiden laitteidesi jäljellä olevan ajan näyttö voidaan näyttää esim. uunin näyttöpaneelissa. Con@ctivity takaa liesituulettimen ja keittotason välisen täydellisen yhteistyön ja siten myös täydelliset tulokset.


Omistan jo Miele-laitteita ja käytän SuperVision-toimintoa ZigBee:n kanssa. Voinko lisätä laitteen WiFiConn@ctin kautta?
Sinun on lisättävä XGW3000 Gateway yhdistääksesi ZigBee-järjestelmäsi WiFiConn@ct-laitteisiin.


Toimiiko Con@ctivity myös WiFiConn@ctin kanssa?
Ei tällä hetkellä.


Voinko yhdistää Con@ctivity-järjestelmäni Miele@mobile-appiin?
Con@ctivity-järjestelmä voidaan yhdistää Miele@mobile-appiin yhdessä XGW3000 Gatewayn kanssa. Miele@home (yleistietoja)



Voinko käyttää vanhaa XGW3000-laitettani ja uutta WiFiConn@ct-laitetta yhdessä Miele@mobile-apin kanssa?
Kyllä, Gateway XGW3000- ja WiFiConn@ct-laitteita voidaan käyttää samanaikaisesti Miele@mobile-apilla.
Integrointi kotiverkkoon
Mitä kotiverkkomahdollisuuksia on olemassa?
Miele@home Gateway XGW3000:n kautta muut kodin verkkojärjestelmät pääsevät käyttämään Miele-laitteiden tietoja. Tällä hetkellä on olemassa ratkaisuita useilta yhtiöiltä, kuten Busch Jaeger, Gira ja SMA.


Onko integrointi kotiverkkoon mahdollista myös tulevaisuudessa?
Kyllä, XGW3000 Gateway mahdollistaa WiFiConn@ct-laitteiden käytön kotiväylän 1.0-liittymän kautta.
QIVICON*
Toimiiko Miele@mobile-sovellus QIVICON Home Basen kanssa?
Ei tällä hetkellä.
MarkkinakohtainenOminaisuudet mallikohtaisia