Isäntä vastaanottamassa matkailijaa lomakodin ovella
EtusivuTietohubiBlogi10 vinkkiä henkilökohtaisempaan palveluun

10 vinkkiä henkilökohtaisempaan palveluun

Asiakastarinat
Nykyään personointi on avain menestykseen, etenkin hotellialalla. Monet vieraat kaipaavat yksilöllisyyttä, omien henkilökohtaisten tarpeidensa tyydyttämistä ja räätälöityä asiakaspalvelua. Näihin tarpeisiin vastatakseen hotellinjohtajien pitää ymmärtää asiakkaidensa mieltymykset ja kiinnostuksen kohteet ja pyrkiä täyttämään ne. Se paitsi synnyttää luottamusta ja autenttisuutta, mutta myös lisää asiakkaiden uskollisuutta ja, ihannetapauksissa, lisää liikevaihtoa. Tässä 10 hyödyllistä ja menestyksen takaavaa vinkkiä ainutkertaisen ja personoidun asiakaskokemuksen luomiseen. Jotta saadaan asiakkaat vierailemaan hotellissasi aina uudelleen ja uudelleen.
Jaa tämä sivu
Onnistunut
Linkki on kopioitu
Naisen käsi, jossa älypuhelin

1. Tervetuloviesti ennen saapumista

Varauksen sähköpostivahvistus on pakollinen. Mutta mitä jos lähettäisit vielä toisenkin saapumista edeltävän viestin? Se tarjoaa tilaisuuden kysyä vierailta heidän erityistarpeistaan ja toiveistaan ja tarjota lisäpalveluita.

Romanttinen tunnelma, viinilasiin kaadetaan valkoviiniä

2. Pienillä lahjoilla saat aikaan ihmeitä

Kukapa ei ilahtuisi saadessaan drinkkikupongin hotellin baariin tai nähdessään tuoreen kukkakimpun pöydällä? Kohteliaisuudet ja huomionosoitukset herättävät myönteisiä tunteita.

Mies istumassa leirinuotiolla

3. Sisäpiirivinkit synnyttävät luottamusta

Kerro vieraillesi paikallisista tapahtumista. Kannattaa koota tietopaketti alueen nähtävyyksistä, aktiviteeteista ja ravintoloista. Omakohtainen anekdootti kruunaa viestin.

Mies kantaa naista reppuselässä, taustalla näkyy ranta

4. Puhuttele ihmisiä nimillä

Kun puhuttelet ihmistä hänen nimellään, hän kokee, että häntä arvostetaan. Jopa sähköpostiviestin Aihe-rivi voi ratkaista. Kun siinä on nimi, viestin lukemisen todennäköisyys kasvaa merkittävästi.

Pieni nelihenkinen perhe rannalla

5. Räätälöityt kokemukset jäävät mieleen

Useimmat haluavat kohokohtia ja olla huomion keskipisteenä vierailunsa aikana. Poikkeuksellinen voittaa tavallisen. Mikset siis tarjoaisi räätälöityjä teemapaketteja tai palveluita, jotka tekevät lomasta erityisen? Yksilöllisistä hyvinvointipaketeista yksityisiin kynttiläillallisiin omassa huoneessa, mikään ei ole mahdotonta!

Valokuva keski-ikäisestä naisesta rannikolla

6. Luo asiakasprofiileja

Ainutlaatuisten ja henkilökohtaisten tarpeiden mukaan räätälöityjen lomakokemusten perusta ovat asiakasprofiilit. Kirjaa yhteystietojen lisäksi muistiin syntymäpäivät, erityiset kiinnostuksen kohteet, yksilölliset toiveet ja ruoka-allergiat, jotta voit tehdä vaikutuksen asiakkaisiisi heidän seuraavalla vierailullaan.

Käsi, jossa valkoinen kynä, käyttää tablettia.

7. Digitaaliset tervetulosanat

Digitaalinen sisäänkirjautuminen on hyvä keino täyttää vieraiden toiveet sujuvista menettelyistä ja älyteknologian käytöstä. Voit toivottaa vieraasi tervetulleiksi ilman, että he joutuvat uhraamaan aikaansa lomakkeiden täyttöön. Digitaaliset sisäänkirjautumisohjelmat myös tarjoavat lukuisia ominaisuuksia, joilla voit pitää asiakkaisiin yhteyttä heidän vierailunsa aikana.

Hotellityöntekijä kantamassa huoneeseen tarjotinta, jolla tarjoilukupu

8. Vilkaisu kulissien taakse

Näytä vieraillesi, kuka vastaa hotellisi pyörittämisestä. Esittele hotellin työntekijät! Vilkaisu kulissien taakse synnyttää luottamusta ja edistää yhteenkuuluvuuden tunnetta. Tämän kaiken voit tehdä perinteisten sosiaalisen median kanavien kautta. Anna vieraidesi vilkaista kulissien taakse ja esittele heille keskeiset työntekijäsi.

Henkilö kirjoittamassa kynällä paperille. Pöydällä silmälasit.

9. Jatka yhteydenpitoa

Uloskirjautuminen ei tarkoita, että asiakkaan saa unohtaa saman tien. Jatka yhteydenpitoa. Palaavat asiakkaat ovat tervetulleita. Se onnistuu parhaiten henkilökohtaisella sähköpostiviestillä. Näin voit myös saada palautetta, mikä on palveluiden parantamista ajatellen erittäin tärkeää.

Kaksi hotellivierasta vastaanotossa

10. Anna lähettäjän paljastaa henkilöllisyytensä

Ei riitä, että puhuttelet vastaanottajaa nimellä, myös lähettäjän tulisi osoittaa olevansa oikea ihminen. Päätä viesti paljastamalla, että olet oikea ihminen, et mikään anonyymi yksikkö: “Mukavaa vierailua, terveisin Maija.” Yksinkertaista, mutta tehokasta.

 

Tämä artikkeli on osa Welcome & Stay -lehteämme. Lataa digitaalinen lehti.

Tarvitsetko yksilöllisiä neuvoja?

Kiinnostuitko, ja haluat lukea lisää räätälöidyistä ratkaisuistamme? Ota yhteyttä, niin saat tietää lisää!