
Huumaa kaikki aistit
Seuraa nenääsi
Monet hotellit hyödyntävät jo tätä lupaavaa strategiaa esimerkiksi käyttämällä ns. signatuurituoksua: tuoksua, joka on kehitetty tiettyä hotellia varten muovaamaan sen persoonallisuutta. Aulassa, hotellihuoneissa tai kylpyläosasolla – ilmaan suihkutetulla tuoksulla on välitön vaikutus vieraisiin ja se tunnistetaan nopeasti. Swissôtel Hotels & Resorts on myös kehittänyt oman tuoksunsa yhteistyössä taiteilijan ja tuoksututkijan Sissel Tolaasin kanssa. Vieraat ympäröidään tuoksulla, jossa on aavistus katkeroa, vaaleaa puuta, alppikukkia ja punaisia marjoja, mikä heijastaa yrityksen värejä. Myös Tokion Ritz Carlton lumoaa vieraansa omalla jäljittelemättömällä tuoksullaan: vihreällä sitruksella. Tämä signatuurituoksu edustaa hienostunutta tuoksupyramidia, jossa on vihreän sitruunan, bergamotin, timjamin ja eukalyptuksen sävyjä.
Saa sinut höristämään korviasi
Musiikki on balsamia sielulle. Sen takia rauhallinen taustamusiikki hotellin aulassa tai ravintolassa on yleisesti käytetty tapa, jolla kohotetaan mielialaa ja saadaan asiakkaat tuntemaan olonsa mukavaksi. Hard Rock Hotellit ovat kehittäneet tämän lähestymistavan huippuunsa. “The Sound of your Stay'” -konseptillaan he luovat musiikkimuistoja. Vierailla on pääsy kuratoituihin Spotify-soittolistoihin, he voivat soittaa huoneissaan vinyylilevyjä tai laittaa kuulokkeet korvilleen ja uppoutua lempimusiikkiinsa. Ja jos et kerta kaikkiaan selviä lomastasi ilman kunnon kitarajammailusessiota, voit tilata haluamasi Fenderin huoneeseesi ja saada todella erityisen musiikkikokemuksen.
Makuasia
Kun puhutaan asiakkaiden sitouttamisesta makuaistilla, Double Tree by Hilton -hotelliketju on siinä lyömätön. Se tunnetaan “signatuurikekseistään”, joita tarjotaan jokaiselle hotelliin saapuvalle vieraalle tekemään sisäänkirjautumisesta miellyttävämpää. Suklaan tiedetään herättävän onnellisuuden tunteita, ja uunituore suklaahippukeksi saa hyvän mielen tunteen suorastaan virtaamaan – miellyttävä kokemus, jonka muistaa pitkään. Näiden lämpimien keksien suosio kasvoi nopeasti ja nyt niillä on jo oma verkkosivu, jotta pääset nauttimaan niistä ystävien ja perheen kanssa. Kaiken kukkuraksi hotelli julkaisi keksien tarkkaan varjellun reseptin äskettäisen koronasulun aikana, pitääkseen vieraansa lähellä silloinkin, kun he eivät pääse paikalle. Mikä neronleimaus!
Tämä artikkeli on osa Welcome & Stay -lehteämme. Lataa digitaalinen lehti.
- 1.Swissôtel Hotels & Resorts https://www.ci-portal.de/un-wind-with-the-wind-ein-spezieller-duft-fur-swisshotel/
- 2.Ritz Carlton, Tokio https://www.scentcompany.it/en/news/ritz-carlton-tokyo-scent-marketing/ https://www.air-aroma.com/blog/ritz-carlton-signature-scent-at-newly-opened-resort-in-japan/
- 3.Hard Rock Hotels https://www.hardrockhotels.com/ibiza/de/sound-of-your-stay.aspx
- 4.Double Tree by Hilton https://www.hilton.com/en/doubletree/ https://stories.hilton.com/food-beverage/static-doubletree-reveals-cookie-recipe https://www.doubletreecookies.com
