Kuinka luon käyttäjätilin?
Voit luoda käyttäjätilin joko Miele@mobile-sovelluksella tai tästä Mielen verkkosivuilla.


Mitä minun pitää tehdä, jos muutan?
Riittää, että vaihdat osoitteesi käyttäjätiliin, jotta tulevat ostoksesi toimitetaan oikeaan osoitteeseen. Voit tehdä sen Mielen verkkosivuilla kohdassa “Kirjautuminen” tai Miele@mobile-sovelluksella kohdassa “Asetukset” -> “Tiliasetukset”. Vinkki: voit vaihtaa osoitteesi myös sovelluksen iOS- ja Android-versiossa.


Mitä minun täytyy tehdä, jos myyn tai luovutan kodinkoneeni pois?
Poista kodinkone Miele-käyttäjätililtäsi ja Miele@mobile-sovelluksesta ja palauta kodinkoneen tehdasasetukset. Palauta myös WiFi-moduulin (jos käytössä) asetukset erikseen (WiFi-moduulin asetuksia ovat esimerkiksi WiFi-verkon nimi ja salasana).


Kuinka poistan käyttäjätilini?
Jos haluat poistaa käyttäjätilisi, ota yhteyttä Mielen asiakaspalveluun soittamalla numeroon 09 875 970 tai tästä linkistä.

Kuinka rekisteröin kodinkoneeni Miele Clubiin?
Kun olet rekisteröinyt kodinkoneesi Miele@mobile-sovelluksella, voit rekisteröidä sen Miele Clubiin Miele@mobile-sovelluksen kohdassa “Asetukset” -> “Rekisteröi Miele-laite”. Vaihtoehtoisesti voit rekisteröidä kodinkoneesi Miele Clubiin Mielen verkkosivuilla kohdassa “Omat kodinkoneeni/Rekisteröi Miele-kodinkoneita” antamalla sen sarjanumeron.

Miele Club tarjoaa seuraavia etuja, kun olet rekisteröinyt laitteesi:

  1. Saat välittömän jopa 3 % hinnanalennuksen varusteista ja kemikaaleista, joita tilaat Mielen verkkokaupasta
  2. Pääset tarkastelemaan kaikkia rekisteröimiisi Miele-kodinkoneisiin sopivia varusteita ja tarvikkeita
  3. Löydät Miele-kodinkoneidesi käyttöohjeet helposti verkkosivuiltamme
  4. Voit tarkastella kaikkia tuotetilauksiasi
  5. Voit tarkastella uutiskirjetilauksiasi
  6. Saat tietoja uusista tuotteista sekä erikoistarjouksista
  7. Saat tarvittaessa huoltoa 48 tunnin kuluessa (vain maanantaista perjantaihin, ei pyhäpäivinä)

Mitkä ovat käytettävän WiFi-reitittimen vaatimukset?
Miele käyttää IEEE 802.11 b/g/n WiFi -standardia, mikä tarkoittaa, että voit liittää kodinkoneesi kaikilla tavallisilla WiFi-reitittimillä. Laitteemme tukevat myös WPS-painiketta, jotta voit helposti yhdistää laitteesi reitittimeen. Katso ohjeet WPS-painikkeen käyttöön WiFi-reitittimesi käyttöohjeesta.

Varmista, että WiFi-verkkosi on asianmukaisesti salattu.
Suosittelemme turvallista WPA2-salausta ja pitkää, satunnaisesti luotua 8–32 merkin salasanaa.

Kuinka tietojeni tietoturvasta huolehditaan?
Suhtaudumme tietojesi turvaamiseen erittäin vakavasti. Siksi käytämme tiedonsiirrossa verkkopankkienkin käyttämää TLS-salausprotokollaa (Transport layer security) yhdessä varmenteiden kanssa. Ulkoiset tietoturva-asiantuntijat arvioivat käyttämiämme standardeja säännöllisesti.

Voit käyttää Miele@mobile-sovellustasi ja ohjata kodinkoneitasi vain oman käyttäjätilisi kautta. Käyttäjätilisi on suojattu henkilökohtaisella salasanallasi. Näin muut eivät voi ottaa yhteyttä kodinkoneisiisi.

Kodinkoneesi käyttämää tiedonsiirtomoduulia päivitetään säännöllisesti, jotta taataan sen yhteensopivuus uusimpien turvallisuusstandardien kanssa. Tässäkin käytetään TLS-salausprotokollaa.


Lähettääkö verkkovalmiuksinen Miele-kodinkoneeni tietoja automaattisesti?
Ei, tieto siirtyy vain, jos päätät käyttää Mielen koneesi verkotustoimintoa, otat toiminnon käyttöön koneen asetuksista ja rekisteröit sen Miele@mobile-sovelluksella.

Minkä tyyppisiä tietoja tallennetaan?
Ainoastaan tiedot, joita tarvitaan Miele@mobile-sovelluksen toimintaan. Näitä ovat käyttäjätili, kodinkoneen tiedot (kuten sarjanumero ja malli) sekä Miele@mobile-sovelluksen tiedot. Jälkimmäistä tarvitaan push-ilmoitusten toimittamiseen. Lisätietoja löydät Miele@mobile-sovelluksen tietosuojalausekkeesta.Löydät sen Miele@mobile-sovelluksesta kohdasta “Asetukset”.


Minne tiedot tallentuvat?
Tietosi tallentuvat Mielen Güterslohissa (Saksassa) sijaitsevaan turvalliseen tietokeskukseen ja lisäksi toiseen sertifioituun ulkoiseen tietokeskukseen Saksassa (ISO 27001, ISO 22301, ja ITILv3-sertifiointi).

Miksei Alexa ymmärrä, mitä sanon?
Yhteydenpito Alexaan perustuu muutamiin perussääntöihin. Virheitä voi sattua, jos käytät liian monimutkaisia lauserakenteita. Kun puhuttelet Alexaa suoraan, tulet todennäköisemmin ymmärretyksi (esimerkiksi: “Alexa, pyydä Mieleä” tai “Alexa, kysy Mieleltä”). Miele hio tätä järjestelmää jatkuvasti ja julkaisee säännöllisesti päivityksiä. Kaikkia mahdollisia erikoissanoja tai lauserakenteita ei kuitenkaan välttämättä vielä ole muistissa. Tällöin kannattaa kokeilla esittää asia jollain toisella tavalla.


Pitääkö minun käyttää tiettyjä sanoja, kun puhun Alexan kanssa?
Tällä hetkellä kaikista Mielen kodinkoneista on jo tallenettu lukuisia synonymeja. Kutsutko esimerkiksi keittotasoa liesitasoksi tai kuivausrumpua kuivaajaksi? Ei hätää, Alexa ymmärtää sinua silti.
Miele hio tätä järjestelmää jatkuvasti ja julkaisee säännöllisesti päivityksiä.


Mitä toimintoja Miele Skill jo tukee?
Voit vilkaista tällä hetkellä käytössä olevia toimintoja tästä linkistä.

Sovellus ei ainoastaan mahdollista laitteiden valvontaa kätevästi älypuhelimen tai tabletin kautta, vaan myös niiden ohjauksen ja jopa lisävarusteiden tai pesuaineiden tilauksen suoraan verkkokaupasta tarpeen mukaan.


Mihin järjestelmiin Miele@mobile-sovelluksen saa?
Miele@mobile-sovellus on saatavissa IOS- (versio 13.0 tai uudempi) ja Android (versio 4.2 tai uudempi) -järjestelmiin.


Mitä tarvitsen voidakseni käyttää Miele@mobile-sovellusta?
Tarvitset älypuhelimen tai tabletin, WiFi-verkon ja internetyhteyden. Jos haluat käyttää Miele@mobile-sovellusta myös kotisi ulkopuolella, tarvitset mobiilinetin älylaitteeseesi.


Mitä asetuksia minun pitää tehdä, jotta saan ilmoituksia kodinkoneiltani?
Kun käynnistät sovelluksen ensi kertaa, se kysyy, haluatko ottaa viesti-toiminnon käyttöön. Voit ottaa sen erikseen pois käytöstä konekohtaisesti.


Kuinka usein ilmoituksia tulee?
Ilmoitus tulee jokaisesta käytöstä. Saat ilmoituksen esimerkiksi, kun sinun pitää tilata lisää astianpesuainetabletteja tai kun jossain koneessa on toimintahäiriö tai kun jonkin koneen ohjelma on päättynyt. Tämä toiminto voidaan haluttaessa ottaa pois käytöstä.


Voiko ilmoituksia saada myös sähköpostitse tai tekstiviestinä?
Ei, sovellus ei tue sähköpostia ja tekstiviestejä.


Miksi minun on aktivoitava MobileControl kodinkoneeseeni ennen kuin voin hallita sitä sovelluksesta?
Tämä on ylimääräinen turvatoimenpide. Se kertoo asiakkaalle, että laitteen voi esimerkiksi myös käynnistää etänä.


Voiko useampi henkilö käyttää sovellusta samanaikaisesti?
Kyllä, kaikkien henkilöiden on asennettava Miele@mobile-sovellus ja kirjauduttava käyttäen samaa käyttäjätiliä.


Voinko rekisteröidä sovellukselle useampia samantyyppisiä laitteita?
Kyllä. Voit myös nimetä laitteesi, jotta erotat ne toisistaan.


Mitä tapahtuu, jos vaihdan matkapuhelintani? Onko minun toistettava koko rekisteröintiprosessi?
Ei, sinun tarvitsee vain kirjautua sisään käyttäjätilillesi uuden puhelimesi kautta.


Voinko käyttää Miele@mobile-sovellusta myös XGW3000- ja ZigBee-laitteiden kanssa?
Kyllä, XGW3000 on yhteensopiva Miele@mobile-sovelluksen kanssa.


Voinko käyttää Miele@mobile-sovellusta myös XGW2000- ja Powerline-laitteiden kanssa?
Tällä hetkellä tätä ei tueta.

WiFiConn@ct mahdollistaa Miele-laitteiden helpon integroinnin WiFi-verkkoon – ilman mitään lisäkomponentteja.


Kuinka rekisteröin laitteeni verkkooni?
Voit rekisteröidä laitteesi Miele@mobile-sovelluksen avulla.


Kuinka rekisteröin Miele-laitteeni WPS:n kautta WiFi-verkkooni?
Tätä varten tarvitset WiFI-reitittimen, joka tukee WPS:ää. Miele@mobile-sovellus tukee tätä prosessia.


Mistä tiedän, onko WiFi-verkkoni käytettävissä, kun asennan laitetta?
Tarkista WiFi-signaalin voimakkuus älypuhelimestasi tai tabletistasi.


Mikä on WiFi-moduulin toimintasäde?
WiFin toimintasäteeseen vaikuttavat rakennuksen ominaisuudet.


Mitä voin tehdä, jos WiFi-signaali ei ulotu Miele-kodinkoneeni sijoituspaikkaan?
Tällaisissa tapauksissa suosittelemme hankkimaan jonkin WiFi-vahvistimen, esimerkiksi Devolo-merkkisen, jolla voit laajentaa WiFi-verkkosi kantoaluetta.

ShopConn@ctilla voit saada ilmoituksia, kun tarvitset lisää kemikaaleja, kuten pesuainetta tai huuhtelukirkastetta. Voit sitten tilata niitä Miele@mobile-sovelluksella.


Kuinka ShopConn@ct toimii?
Jos laite huomaa, että jokin tuote on loppumassa, sinulle lähetetään ilmoitus ja voit tilata lisää suoraan verkosta ShopConn@ct-toiminnon avulla.


Mitä tuotteita voi tilata ShopConn@ct-toiminnon avulla?
Kaikkia. Voit tilata verkkokaupasta kaikkia valikoimissamme olevia varusteita ja kemikaaleja.

SuperVisionin ansiosta voit esimerkiksi tarkastella kaikkien muiden verkossa olevien Miele kodinkoneiden nykyistä tilaa ja nähdä niiden jäljellä olevat ohjelma-ajat uunin näytöstä. Con@ctivity huolehtii liesituulettimen ja keittotason täydellisestä yhteistyöstä, mikä takaa täydelliset tulokset.


I Minulla on jo Mielen laitteita ja käytän SuperVisionia ZigBeellä. Voinko lisätä laitteen WiFiConn@ctilla?
. Tarvitset XGW3000 Gatewayn voidaksesi ottaa ZibBee-järjestelmällä yhteyden WiFiConn@ct-laitteiisiin.


Onko Con@activity saatavissa myös WiFiConn@ctiin?
Ei vielä tällä hetkellä.


Voinko liittää Con@activity-järjestelmäni Miele@mobile-sovellukseen?
Yhdessä XGW3000 Gatewayn kanssa voit liittää Con@activity-järjestelmän Miele@home-sovellukseen.Miele@home (yleistä)


Voinko käyttää vanhaa XGW3000-laitettani ja uusia WiFiConn@ct-laitteita yhdessä Miele@mobile-sovelluksen kanssa?
Kyllä, XGW3000 Gateway- ja WiFiConn@ct-laitteita voidaan käyttää samanaikaisesti Miele@mobile-sovelluksella.

Mitä verkotusratkaisuja on tarjolla?
Muut kodin verkkojärjestelmät pääsevät käyttämään Miele-kodinkoneiden tietoja Miele@home XGW3000 Gatewayn kautta. Tällä hetkellä tarjolla on useiden yhtiöiden, kuten Busch Jaegerin, Giran, SMA:n tarjoamia ratkaisuja .


Onko integrointi kotiverkkoon mahdollista?
Kyllä, XGW3000 Gateway mahdollistaa pääsyn myös WiFiConn@ct-kodinkoneisiin kotiväylä 1.0 käyttöliittymän kautta.

Toimiiko Miele@mobile-sovellus QIVICON Home Basen kanssa?
Ei vielä tällä hetkellä.

Asiakaspalvelu-kohdasta löydät lisäohjeita verkotettujen Mielen kodinkoneiden asennukseen ja käyttöön.

Miele Scout RX3 -sovelluksella voit ohjata Scout RX3 -robotti-imuriasi kätevästi älypuhelimella tai tabletilla niin kotisohvalta kuin kodin ulkopuolelta. Robotti-imurin innovatiivinen ohjaus tarjoaa useita uusia toimintoja.

Scout RX3 laatii imuroinnin aikana väliaikaisen kartan imuroimastaan alueesta. Voit seurata tätä kartoitusta livenä Miele Scout RX3 -sovelluksesta. Näin olet koko ajan selvillä siitä, missä Scout RX3 milloinkin on ja mitkä alueet se on jo imuroinut.

Home Vision on salattu reaaliaikainen kuvalähetys, jonka avulla voit tarkistaa, onko kotona kaikki niin kuin pitää silloin kun olet itse poissa.


Millä kameralla tosiaikainen kuva lähetetään?
Scout RX3:n oikeanpuoleinen kamera lähettää kuvat mobiililaitteeseesi.


Mikä on kameran resoluutio?
Resoluutio on 480 x 320 pikseliä ja se on optimoitu älypuhelimen näyttöä varten. Kuvan laatu voi vaihdella valaistusolosuhteiden, kodin WiFin kattavuuden ja internet-yhteyden mukaan.


Mikä on tarvittava siirtonopeus?
Kodin WiFi-verkolta vaaditaan vakaa, vähintään 2 Mbit/s:n lähetys- ja latausnopeus mobiiliverkkoon. Lisäksi WiFi-verkon on katettava koko kotisi. Heikko yhteys voi aiheuttaa viivettä ja kuvan lähetys voi katketa tilapäisesti tai kokonaan


.Miksi kuva näyttää vääristyneeltä?
Laitteen kamerat ovat laajakulmakameroita. Tämä laajentaa kuvakulmaa, mistä on etua laitteen navigoinnissa.


Tallentaako laite lähettämänsä videokuvan?
Ei, livekuva lähetetään vain kertaalleen. Mitään videokuvaa ei koskaan tallennu mobiililaitteeseesi, robotti-imuriin tai Mielen pilvipalvelimelle.

Ajastintoiminnolla voit helposti asettaa imuroinnin aloitusaikoja.


Kuinka aloitusaika asetetaan?
Voit asettaa ajastuksen helposti Miele Scout RX3 -sovelluksessa. Voit valita aloitusajan, viikonpäivät ja imurointitilan.


Kuinka monta aloitusaikaa voin asettaa?
Voit asettaa imuriin 7 erilaista ajastusaikaa, joten voit esimerkiksi ohjelmoida imurin aloittamaan imuroinnin jokaisena viikonpäivänä eri kellonaikaan.

Mitä tarvitsen voidakseni käyttää Miele Scout RX3 sovellusta?
Voit ottaa yhteyden robotti-imuriisi älypuhelimella tai tabtetilla. Jos haluat käyttää sovellusta liikkeellä ollessasi, tarvitset myös joko WiFi-verkon, jossa on internet-yhteys, tai mobiilin internet-yhteyden älypuhelimellasi tai tablet-laitteellasi.


Mitkä ovat vaatimukset mobiililaitteelle?
Sovellusta voidaan käyttää mobiililaitteissa, joissa käyttöjärjestelmänä on joko iOS 13+ tai Android 4.2+, ja se on optimoitu vähintään 4 tuuman näytölle sekä vähintään 1136 x 640 pikselin resoluutiolle.


Mitkä ovat vaatimukset mobiililaitteelle?
Miele käyttää IEEE 802.11n WiFi -standardia, mikä tarkoittaa, että voit liittää Scout RX3:n kaikilla tavallisilla WiFi-reitittimillä. Varmista, että WiFi-verkkosi on asianmukaisesti salattu. Suosittelemme, että käytät turvallista WPA2-salausta ja varmaa salasanaa.


Voinko hallita useita robotti-imureita yhdellä sovelluksella?
Kyllä, voit liittää sovellukseen useita robotti-imureita.


Voinko yhdistää robotti-imurini moneen mobiililaitteeseen?
Kyllä, samaa robotti-imuria voidaan ohjata monella mobiililaitteella. Huomaa kuitenkin, että jos kaksi mobiililaitetta yrittää ottaa yhteyden robotti-imuriin samanaikaisesti, imurin ohjaaminen onnistuu vain toisella niistä.

Kuinka muodostan yhteyden Scout RX3 -robotti-imuriini?
Lataa Miele Scout RX3 -sovellus App Storesta tai Google Play Storesta. Asenna sovellus, käynnistä se ja noudata käyttöohjeita.


Minkätyyppisiä yhteyksiä on käytössä?
Robotti-imuriin saa yhteyden monella tavalla.

  1. Mielen käyttäjätilillä:
    Yhteyden saaminen robotti-imuriin kodin ulkopuolelta edellyttää Mielen käyttäjätiliä. Sen avulla voit ottaa mobiililaitteellasi yhteyden kotisi WiFi-reitittimeen. Robotti-imuri voidaan myös liittää kotiverkkoon.
     
  2. Ilman Mielen käyttäjätiliä:
    Voit muodostaa mobiililaitteella yhteyden myös suoraan Scout RX3:n WiFiin. Tässä tapauksessa mobiililaitteen on oltava robotti-imurin verkon alueella. Robotti-imuri voidaan myös liittää kotiverkkoon. Tässä tapauksessa voit käyttää robotti-imuria mobiililaitteella WiFi-reitittimen kautta niin kauan kuin mobiililaitteesi ja robotti-imuri ovat WiFi-reitittimen verkon alueella.

Voiko joku ulkopuolinen ohjata robotti-imuriani?
Ei – tätä varten robotti-imurisi yhdistetään pariksi mobiililaitteesi kanssa ensimmäisellä käyttökerralla ja vasta sen jälkeen voit ohjata sitä mobiililaitteellasi.


Onko tietosuojani internetissä varmistettu?
Suhtaudumme tietojesi turvaamiseen erittäin vakavasti. Siksi käytämme tiedonsiirrossa verkkopankkienkin käyttämää TLS-salausprotokollaa (Transport layer security) yhdessä varmenteiden kanssa. Home  Vision -toimintoon käytetään turvallista TURN-palvelinta.

Voit käyttää robotti-imuria etäyhteydellä vain Miele-käyttäjätilisi kautta, ja se on suojattu henkilökohtaisella salasanallasi.

Ulkoiset tietoturva-asiantuntijat ovat arvioineet käyttämämme standardit.


Mitä tietoja tallennetaan?
Vain sovelluksen käyttöön tarittavat tiedot tallennetaan Miele Claud -palvelimelle. Näitä tietoja ovat käyttäjätilisi tiedot sekä robotti-imurisi ja Scout RX3 -sovelluksen tiedot. Lisätietoja löydät sovelluksen tietosuojalausekkeesta.

Kuinka luon käyttäjätilin?
Voit luoda käyttäjätilin Miele Scout RX3 -sovelluksella.


Minulla on jo Mielen käyttäjätili. Voiko samaa käyttäjätiliä käyttää myös Scout RX3 -imurille?
Kyllä, Scout RX3 -sovellus käyttää samaa Miele-pilvipalvelinta kuin Miele@mobile-sovellus. Vain yhden Miele-käyttäjätilin asetus tarvitaan.


Mitä minun tulee tehdä, jos myyn tai luovutan laitteeni pois?
Poista laite Miele-käyttäjätililtäsi ja Miele Scout RX3 -sovelluksesta ja palauta laitteen tehdasasetukset. Tee se painamalla ja pitämällä laitteen “Spot”- ja “Turbo”-painikkeita painettuna yhtä aikaa yli 5 sekunnin ajan. Kun näyttöön tulee “rSt”, paina kaukosäätimen “OK”-painiketta 2 sekunnin ajan kunnes näyttöruutuun ilmestyy "Ftr".

Tuleeko sovellukseen päivityksiä?
Kyllä, Miele Scout RX3 -sovelluksesta saattaa tulla aikanaan uusia versioita ladattavaksi ja asennettavaksi. Tällöin myös laitteen ohjelmisto saattaa vaatia päivityksen. Robotti-imurin uusi ohjelmisto ladataan mobiililaitteella, kun käyttäjä on sen vahvistanut, ja siirretään robotti-imuriin WiFi-yhteyden kautta.