Miele WebShopin yleiset sopimus- ja peruutusehdot

Yleiset käyttöehdot

Mieleshopin yleiset sopimus-, toimitus- ja peruutusehdot

Miele Oy
Porttikaari 6
01200 Vantaa
Puhelin (09) 875 970
Y-tunnus 0111652-3

www.miele.fi

Sähköpostiosoite: asiakaspalvelu@miele.fi

1. Yleistä

  • Mieleshop on Miele Oy:n (Y-tunnus: 0111652-3) verkkokauppa (jäljempänä Mieleshop).
  • Miele Oy ei takaa verkkokaupan keskeytyksetöntä tai virheetöntä toimintaa ja palvelussa voi esiintyä katkoja esim. huolto- tai ylläpitotoimenpiteiden vuoksi.
  • Näitä yleisiä sopimusehtoja sovelletaan Mieleshopin kautta tehtyihin kaikkiin tuoteostoihin ja kuljetuspalveluihin. Miele Oy:llä on oikeus päivittää ja muuttaa näitä sopimusehtoja julkaisemalla uudet ehdot kotisivuillansa.  Tilauksiin sovelletaan tilaushetkellä voimassa olleita sopimusehtoja. Yleiset ehdot ovat luettavissa Miele Oy:n kotisivuilta www.miele.fi. Näistä yleisistä ehdoista poikkeavat sopimusehdot hyväksytään vain, jos niistä on erikseen ja nimenomaisesti  kirjallisesti sovittu Miele Oy:n kanssa.
  • Mieleshopista tilaaminen edellyttää, että noudatat Mieleshopin sopimusehtoja ja annat itseäsi koskevat tiedot virheettöminä ja kokonaisuudessaan.
  • Miele Oy ei vastaa vahingosta, joka aiheutuu ylivoimaisesta esteestä.
    Ylivoimaisena esteenä pidetään sellaista seikkaa tai olosuhteiden muutosta, joka on Miele Oy:n vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella ja jota se ei ole kohtuudella voinut ennakoida. Ylivoimaiseksi esteeksi katsotaan mm. työtaistelutoimenpiteet, tuonti- ja vientikiellot, häiriöt yleisissä tietoliikenneyhteyksissä, sairausepidemiat, mukaan lukien influenssaepidemiat ja työntekijöiden poissaolot epidemian vuoksi, häiriöt postin kulussa tai meri- lento-, ja maantieliikenteessä, mukaan lukien kuljetusyritystä koskevat tai sen aiheuttamat häiriöt ja esteet. Lisäksi ylivoimaiseksi esteeksi voidaan katsoa mm. Miele Oy:n internet -yhteyksiensekä Miele -yhtiön toiminnanohjausjärjestelmän häiriöt sekä keskeytykset. Mikäli ylivoimainen este jatkuu yli kuukauden, on sekä Miele Oy:llä että Sinulla oikeus purkaa kauppa ilman vahingonkorvaus- tai muita seuraamuksia. Miele Oy ilmoittaa Sinulle ylivoimaisesta esteestä viivytyksettä.
  • Toimitamme tuotteita verkkosivujemme kautta vain kuluttajille kuluttajien käyttöön. Emme toimita tuotteita jälleenmyyjille.
  • Tuotteet on kuvattu tarkasti tuotekuvauksissa Mieleshopin sivuilla. Tuote saattaa todellisuudessa poiketa kuvassa olevasta tuotteesta tai kaikki kuvassa näkyvät osat eivät välttämättä kuulu tuotepakettiin. Ainoastaan tuotekuvauksen tiedot ovat ratkaisevat ja merkitykselliset. Voit tarkistaa tuotteesi ominaisuudet vielä ennen maksamista klikkaamalla tuotekuvaa ostokorissa. 
  • Tilatessasi Mieleshopista vakuutat olevasi täysi-ikäinen ja että Sinulla on oikeustoimikelpoisuus tilata Mieleshopista tuotteita.

2. Ostosopimuksen voimaantulo

  • Tuotteiden näkyminen Mieleshopissa on vain tuotteiden esittelyä. Esitteleminen ei sisällä Miele Oy:n tarjousta sopimuksen solmimiseksi. 
  • Sinun pitää suorittaa tilauksesi maksu Mieleshopissa tilaustasi tehdessä.
  • Kun olet suorittanut ostoskorisi maksun, saat vahvistuksen tilauksesta sähköpostiisi. Tämä on vahvistus siitä, että tilaus on maksettu onnistuneesti ja Miele Oy on vastaanottanut tilauksesi ja sitova sopimus on syntynyt. Saat vahvistuksen tilauksestasi viimeistään 2-3 päivän kuluessa tilauksestasi. Tilausvahvistus sisältää myös tilauksesi yksityiskohdat, kuten arvion toimituspäivästä.

3. Hinnat, maksutavat ja toimituskulut

3.1 Hinnat

  • Sovellettavat hinnat ovat tilausta tehdessä kulloinkin voimassa olleet ja Mieleshopissa ilmoitetut hinnat. Tuotehinnat sisältävät voimassa olevan arvonlisäveron sekä muut viranomaismaksut kuten SER-kierrätysmaksun. Tuotehintojen lisäksi veloitetaan erillinen toimituskulu sekä tilattujen lisäpalveluiden maksu.

3.2 Maksutavat

  • Hyväksyttyjä maksutapoja Mieleshopissa ovat Credit-maksukortit tai verkkopankkimaksu. Maksu suoritetaan tilausvaiheessa.
  • Maksuvälineenä käyvät Credit-maksukortit ovat Visa ja Mastercard. Verkkopankkimaksun voi suorittaa seuraavien pankkien verkkopankeissa: Aktia, Danske Bank, Handelsbanken, Nordea, Oma Säästöpankki, OP-Pohjola , POP Pankki, S-Pankki, Säästöpankki ja Ålandsbanken. Maksuissa käytämme seuraavia suojattuja välityspalveluita: Worldpay ja Trustly.

3.3 Toimituskulut

3.3.1 Lisä-, pesu- ja hoitotarvikkeet

  • Toimituskulu 5,95 € (sis. ALV 24%) veloitetaan alle 50 € arvoisista lisä-, pesu- tai hoitotarviketilauksista. Tilauksen arvon ollessa vähintään 50 € emme veloita toimituskuluja.
  • Tilaus toimitetaan DB Schenkerin eli tuotteen kuljettavan yhtiön noutopisteeseen, siten kuin kohdassa 4. ”Toimitusehdot” on kerrottu.
  • Mikäli tilaukseen sisältyy sekä Miele kodinkone / kodinkoneita että Miele lisä-, pesu- tai hoitotarvikkeita, peritään rahti pelkästään kodinkoneiden mukaan.

3.3.2 Kodinkoneet ja pölynimurit

  • Toimituskulu veloitetaan seuraavan hinnaston mukaisesti

1 kodinkone 65 € (sis. ALV 24%)
2 kodinkonetta 90 € (sis. ALV 24%)
3 kodinkonetta 120 € (sis. ALV 24%)
4 tai yli kodinkonetta 180 € (sis. ALV 24%)

Pölynimurit 15 € kpl (sis. ALV 24%)

  • Hinnat kodinkoneiden ja pölynimureiden osalta sisältävät toimituksen ilmoittamaasi kotiosoitteeseen ns. kynnyksen yli vastaanottajan avustamana arkipäivinä klo 8-16 välillä siten kuin kohdassa 4. on kerrottu.
  • Voit halutessasi valita tilauksen yhteydessä toimituksellisia lisäpalveluita, kuten kahden miehen toimitus tai vanhan laitteen poiskuljetus. Katso erikseen näiden palveluiden hinnat ja sisältö välilehdeltä ”DB Schenker-palvelutuotteet”.

4. Toimitusehdot

  • Toimitamme tuotteita vain Manner-Suomeen; emme toimita Ahvenanmaalle tai muille saaristoalueille.
  • Lisä-, pesu- ja hoitotarviketilaukset toimitetaan DB Schenkerin ilmoittamaan noutopisteeseen, joka voi olla esimerkiksi paikkakuntasi R-Kioski tai K-ruokakauppa. 
    • Lähetyksen saavuttua DB Schenkerin noutopisteelle saat saapumisilmoituksen tekstiviestillä ilmoittamaasi matkapuhelinnumeroon. Mikäli matkapuhelinnumeroa ei ole ilmoitettu, toimitamme saapumisilmoituksen postitse.
    • Jos et nouda lähetystäsi 14 päivän kuluessa ensimmäisestä saapumisilmoituksesta, palautuu lähetyksesi automaattisesti Miele Oy:lle.
  • Kodinkonetilaukset toimitetaan kotiosoitteeseen kuljetusyritys DB Schenkerin toimesta.
    • DB Schenker ilmoittaa vastaanottajalle toimitusaikataulun joko tekstiviestillä tai soittamalla. Palveluun sisältyy yksi toimitusyritys.
    • Toimituskulu kattaa toimituksen ilmoittamaasi kotiosoitteeseen arkipäivinä klo 8-16 välillä ns. kynnyksen yli.  Kotisi tilojen tulee olla sellaiset, että toimittaminen sisätiloihin on mahdollista kuljettajan ja Sinun tai muun vastaanottajan sekä nokkakärryjen avulla niin, ettei muita apuvoimia tarvita. Vastaanottajalta edellytetään tavanomaisia aikuisen hyväkuntoisen henkilön voimia. Katso tarkemmat valmistautumisohjeet välilehdeltä ”DB Schenker vastaanottajan ohjeet”.
    • Mikäli tilaus sisältää kodinkoneita, joihin olet valinnut DB Schenker-palvelutuotteita, toimituskulu kattaa toimituksen kotisoitteeseen valitun palvelutason mukaisesti. Katso tarkemmat tiedot välilehdeltä ”DB Schenker-palvelutuotteet”.
  • Toimitusaika: Miele Oy toimittaa tuotteen Mieleshopissa ja tilausvahvistuksessa kerrotun toimitusaikatiedon mukaisesti.
  • Miele Oy ei vastaa  tilauksen toimituksen myöhästymisestä tai estymisestä, joka johtuu ylivoimaisesta esteestä, katso kohta 1. Ilmoitamme Sinulle  viivytyksettä ylivoimaisen esteen ilmenemisestä.

5. Tilauksen peruutukset

5.1 Peruuttamisoikeus ja toimintaohjeet

  • Sinulla on oikeus perua Mieleshopin ostosopimus neljäntoista (14) päivän kuluessa ilman perusteluja.
  • Peruuttamisoikeus on voimassa neljätoista (14) päivää siitä, kun tilauksella oleva(t) tuote/ tuotteet on toimitettu, ja Sinä tai nimeämäsi henkilö on ottanut tuotteen / tuotteet vastaan. Jos kyseessä on sopimus useamman tuotteen tilauksesta, jotka on toimitettu useammassa erässä, peruuttamisoikeus on voimassa  neljätoista (14) päivää viimeisen tuotteen vastaanottamisesta.
  • Peruuttamisilmoitus on lähetettävä kirjallisesti peruutusajan sisällä Miele Oy:lle. Peruuttamisilmoituksesta on käytävä ilmi tilauksen yksilöivä asiakirjanumero sekä tilaajan yhteystiedot (nimi, osoite, puhelinnumero).
  • Jos haluat perua tilauksen, ota aina yhteys asiakaspalveluumme
    sähköpostitse              asiakaspalvelu@miele.fi 
    puhelimitse                 +358 9 875 970 (palvelun aukioloaikana)
    Ilmoita asiakaspalveluun päätöksestäsi perua tilauksesi ja toimi asiakaspalvelumme ohjeistuksen mukaisesti. Asiakaspalvelumme ohjeistaa Sinut, kuinka ja mihin palautus suoritetaan.
  • Edellytämme palautettavan tuotteen olevan täysin toimiva ja puhdas sekä pakattu joko alkuperäiseen pakkaukseen tai muuten huolellisesti, jotta tuote ei vaurioidu kuljetuksen aikana. Palautettava tuote ei saa olla olennaisesti muuttunut. Palautuksen mukana tulee olla kaikki osat, varusteet ja mahdolliset lisävarusteet. Myös mahdolliset kaupanpäällistuotteet tulee palauttaa.
  • Jos tuotetta on käytetty, ostosopimuksen peruuttamisoikeutta ei voida käyttää, vaan tällöin on kyseessä kaupan purku, jonka ehdoista on aina erikseen sovittava Miele Oy:n kanssa.

5.2 Peruutuksen seuraukset

  • Peruuttaessasi tilauksesi hyvitämme tuotehintojen arvon palautuskuluilla vähennettynä viimeistään neljäntoista (14) päivän sisällä palautuksesta. Tuotehinnan arvo hyvitetään pääsääntöisesti täydestä tilausarvostaan edellyttäen, että palautettava tuote ei ole olennaisesti muuttunut ja että mukana on kaikki tuotteeseen kuuluvat osat ja varusteet.  
  • Emme hyvitä alkuperäisestä ostosopimuksesta syntyneitä toimituskuluja emmekä mahdollisia lisämaksullisia palveluita. Kun peruutus koskee kodinkonetilausta, vähennämme lisäksi palautettavan tuotteen hinnasta palautuksesta aiheutuvia kuluja seuraavasti:

​1 kodinkone 65 € (sis. ALV 24%)
2 kodinkonetta 90 € (sis. ALV 24%)
3 kodinkonetta 120 € (sis. ALV 24%)
4 tai yli kodinkonetta 180 € (sis. ALV 24%)

Pölynimurit 15 € kpl (sis. ALV 24%)

  • Hyvityksen maksamme pankkitilille, ellei erikseen toisin sovita. Maksun palautus voidaan tehdä, kun tuote on saapunut varastoon ja se on tarkastettu.

6. Toimituksen reklamaatiot sekä tavaran tarkistaminen ja kuljetusvauriotapaukset

6.1 Tuotteen tarkastaminen ja kuljetusvauriotapaukset

  • Sinun tai muun tuotteen vastaanottajanasi toimivan henkilön on tarkastettava lähetys vastaanottohetkellä.Mikäli lähetyspakkauksissa on havaittavissa olevia ulkoisia vahinkoja (reikiä, teipit auki, kulmat rutussa, tms.), Sinun tai tuotteen vastaanottajanasi toimivan henkilön on tehtävä niistä vastaanottohetkellä merkintä rahtikirjaan tai pakettikorttiin, mainittava minkälainen vahinko on kyseessä sekä otettava kuljettajan/paketin luovuttajan allekirjoitus huomautukseen. Lisäksi Sinun tai vastaanottajanasi toimivan henkilön tulee purkaa paketti välittömästi ja tarkistaa mahdolliset tuotteeseen tulleet vauriot. Mikäli tuotteelle on syntynyt vaurio, tulee Sinun ottaa välittömästi tai viimeistään kolmen (3) vuorokauden kuluessa yhteyttä Miele Oy:n asiakaspalveluun. Yhteydenottoon tulee liittää yhteystiedot, vahinkokuvaus, kuva tai kopio rahtikirjasta/pakettikortista sekä kuvat, joista tuotteen vahinko on todennettavissa.
  • Sinun tai tuotteen vastaanottajanasi toimivan henkilön velvollisuus on purkaa tuote pakkauksesta ja tarkastaa tuote viiden (5) vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta mahdollisen ns. piilevän vaurion, jossa tavaran vahingoittuminen tai vähentyminen ei ole ulkoisesti havaittavissa tavaraa vastaanotettaessa, havaitsemiseksi.
  • Tuotteessa olevasta ns. piilevästä vauriosta Sinun on reklamoitava kirjallisesti viipymättä, viimeistään viiden (5) vuorokauden kuluessa toimituksen vastaanottamisesta, Miele Oy:n asiakaspalveluun. Reklamaatioon tulee liittää yhteystiedot, vahinkokuvaus, kuva tai kopio rahtikirjasta/pakettikortista sekä kuvat, joista tuotteen vahinko on todennettavissa.
  • Miele Oy ei vastaa tuotteen vauriosta, jos olet laiminlyönyt velvollisuutesi tarkistaa tuote tai ilmoittaa vauriosta sopimusehtojen mukaisissa aikarajoissa.
  • Yhteydenotot ylläkuvattujen kuljetusvauriotapauksien osalta  lähetetään sähköpostiosoitteeseen  asiakaspalvelu@miele.fi
  • Kun Miele Oy on vastaanottanut ilmoituksen kuljetuksessa vaurioituneesta tuotteesta sopimusehtojen mukaisesti, ja tuotteen todetaan vaurioituneen kuljetuksessa, tuote voidaan Miele Oy:n harkinnan mukaan joko korjata uutta vastaavaksi tai vaihtaa uuteen. Mikäli tuote vaihdetaan uuteen, vaurioitunut tuote palautuu Miele Oy:n omaisuudeksi. Miele Oy huolehtii kohtuullisessa ajassa uuden tuotteen toimittamisesta sekä vaurioituneen tuotteen palauttamisesta. Vaurioitunut tuote tulee pakata asianmukaisesti palautusta varten enempien vahinkojen välttämiseksi.

6.2 Muut toimituksen reklamaatiot

  • Mikäli toimitettu tuote on väärä tai viallinen,  Sinun tulee ilmoittaa asiasta viipymättä Miele Oy:n asiakaspalveluun:

sähköpostitse asiakaspalvelu@miele.fi
puhelimitse +358 9 875 970 (palvelun aukioloaikana)

  • Muut tilaukseen tai toimitukseen liittyvät reklamaatiot on tehtävä kirjallisesti viipymättä, kuitenkin viimeistään neljäntoista (14) vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta.  

7. Omistusoikeus

  • Tuote on Miele Oy:n omaisuutta, kunnes tuote on kokonaisuudessaan, kaikkine maksuineen maksettu.

8. Takuu ja virhevastuu

  • Tuotteilla on takuu, josta on ilmoitettu tuotekuvauksen yhteydessä. Kaikkiin tuotteisiin ei anneta takuuta. Tuotteen mukana tullut lähetysluettelo toimii takuutodistuksena, jos tuotteella on takuu. Takuun lisäksi Miele Oy vastaa tuotteiden lakisääteisestä virhevastuusta, kun tuotteen takuu on päättynyt tai jos takuuta ei ole myönnetty. Lisätietoa saat sähköpostilla osoitteesta asiakaspalvelu@miele.fi.

9. Tietosuojaseloste

  • Henkilötietojesi käytöstä ja käsittelemisestä sekä yleisen tietosuoja-asetuksen mukaisen tietosuojaselosteen voit lukea tästä linkistä >>.
    Linkissä on kerrottu myös oikeuksistasi, erityisesti oikeudestasi kieltää henkilötietojesi käyttö ja  käsitteleminen, saada itseäsi koskevat tiedot, ja poistaa tietosi. Henkilötietojasi käytetään kuitenkin aina Mieleshopista tekemäsi tilauksen hoitamiseksi.

10. Evästeet

  • Mieleshopin  verkkokauppa –sivustolla käytetään evästeitä (englanniksi Cookies). Voit lukea evästeistä tästä linkistä >>

11. Erimielisyyksien ratkaiseminen ja oikeuspaikka:

  • Sinulla on oikeus saattaa tästä sopimuksesta syntyvät erimielisyydet kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn Sinun tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).
  • Voit halutessasi käynnistää riita-asian käsittelyn myös verkkovälitteisen riidanratkaisufoorumin (ODR) kautta. ODR-foorumissa asioidessa tarvitaan tieto Miele Oy:n sähköpostiosoitteesta, joka on asiakaspalvelu@miele.fi ODR-foorumin linkki on: http://ec.europa.eu/odr

12. Loppusäädökset

  • Mikäli yksi tai useampi näistä yleisten sopimusehtojen ehdoista olisi kokonaan tai osittain mitätön tai pätemätön tai tulisi sellaiseksi myöhemmin, ehdon pätemättömyys tai mitättömyys ei vaikuta muihin näiden yleisten ehtojen voimassaoloon.

 

Yhteystiedot:

Miele Oy
Asiakaspalvelu
Porttikaari 6
01200  VANTAA

puh. +358 9 875 970

asiakaspalvelu@miele.fi

DB Schenker palvelutuotteet

DB Schenker palvelutuotteet

Vanhan tuotteen poiskuljetus ja  kierrätys           20,00 €

Huolehdi, että kierrätykseen lähtevä tuote on tyhjennetty, irroitettu paikaltaan ja siirretty noutovalmiiksi nokkakärryllä käsiteltäväksi. Kuljettaja ottaa mukaansa vain tilauksessa mainitut kierrätystuotteet.

Pakkauksen purku ja poisvienti                            10,00 €

DB SCHENKERsystem ja direct Kotijakelu-toimituksen yhteydessä puramme pakkausmateriaalit ja kierrätämme ne asianmukaisesti.

Apumiespalvelu                                                      62,00 €

Apumiespalvelu on tarpeen, jos lähetyksesi kerros-/sisäänkanto ei onnistu kuljettajan ja nokkakärryn sekä vastaanottajan avustuksella. Mikäli apumiespalvelu on mahdollinen, on se valittavissa tilausta tehtäessä.

Ohje vastaanottajalle

DB SCHENKER -kotijakelupalvelu toimii arkisin klo 8-16 ja toimitamme lähetyksesi vastaanottajan avustuksella kynnyksen yli.

  • DB Schenker ilmoittaa Sinulle toimitusaikaikkunan edellisenä arkipäivänä tekstiviestillä tai soittamalla.
  • Varmista, että kulkureitti on vapaa ja lattia on suojattu. Näin takaat osaltasi tuotteiden sujuvan toimituksen.
  • Henkilökuntamme käyttää turvajalkineita myös työskennellessään sisätiloissa.
  • Tarkista aina tuotteiden lukumäärä ja kunto ennen rahtikirjan kuittaamista.
  • Merkitse rahtikirjaan, mikäli tuotteita puuttuu tai ne ovat vaurioituneet. Ota sen jälkeen yhteyttä Miele Oy asiakaspalveluun.
  • Ostaessasi DB SCHENKER -kotijakelupalveluun kierrätyspalvelun, kuljettaja vie vanhan vastaavan tuotteen mukanaan kierrätykseen. Huolehdi, että kierrätykseen lähtevä tuote on tyhjennetty, irroitettu paikaltaan ja siirretty noutovalmiiksi. Kuljettaja ottaa mukaansa vain kuljetustilauksessa mainitut kierrätystuotteet.
  • Ota yhteyttä Miele Oy asiakaspalveluun, mikäli Sinulla on kysymyksiä niihin liittyen.
  • Mikäli et ole paikalla sovittuna toimitusajankohtana, kuljetamme tuotteet takaisin terminaaliin ja veloitamme uudesta kotiinkuljetuksesta uuden maksun.

Lisätakuut

Miele-kodinkoneiden Huolenpitosopimus

Huolenpitosopimuksen rajoitukset ja ehdot

I.    Huolenpitosopimuksen kesto ja alkaminen

1.   Hankkimalla Miele-laitteen olet saanut kestävän, käyttäjäystävällisen ja korkealuokkaisen tuotteen. Miele myöntää kaikille kodinkoneilleen 2 vuoden takuun kotitalouskäytössä. Miele Huolenpitosopimuksella voit pidentää takuuaikaa kahdeksalla (MSC10) tai kolmella (MSC5) vuodella heti takuuajan päätyttyä. Voimassaoloaika näkyy takuusopimuksen etusivulla. 

2.   MSC Miele Service Certificate, myöhemmin Huolenpitosopimus on Mielen tarjoama mahdollisuus lisäeduista, (toiminnoista ja/tai lisäturvasta), jotka tarjoavat enemmän kuin kuluttajansuojalaki edellyttää.

3.   Huolenpitosopimus ei heikennä tai rajoita kuluttajalle lain mukaan kuuluvia oikeuksia.

4.   Sopimusaikana Miele vastaa kaikista sellaisten vikojen korjauskuluista, jotka ilmenevät tavanomaisessa kotitalouskäytössä. Jos laitetta ei voi korjata, se vaihdetaan uuteen vastaavaan laitteeseen. Vaihtoehtoisesti hyvitetään laitteen senhetkinen markkinahinta. Huolenpitosopimus ei kata korjauksia, jos vika on aiheutunut käyttöohjeen vastaisesta käytöstä tai karkeasta laiminlyönnistä.

5.   Mikäli laitteesi tarvitsee huoltoa, ammattitaitoiset huoltoteknikkomme tai vaihtoehtoisesti valtuutetut huoltopartnerimme palvelevat sinua nopeasti ja tehokkaasti. Laitteen korjaus tai varaosien vaihto ei pidennä Huolenpitosopimuksen voimassaoloaikaa.

II.   Ehdot

1.   Laite on ostettu valtuutetulta Miele-jälleenmyyjältä tai suoraan Mieleltä EU-maasta, Sveitsistä tai Norjasta.
2.   Huolenpitosopimuksen ostohetkellä tuotteiden sijoituspaikka on Suomessa.
3.   Miele Huolenpitosopimus on voimassa yhdelle nimenomaiselle laitteelle eikä sitä voi siirtää muuhun laitteeseen.
4.   Mikäli laitteen omistaja tai sijoituspaikka vaihtuu, on siitä ilmoitettava Miele Oy:lle, jotta Huolenpitosopimus säilyy voimassa.
5.   Huolenpitosopimus on tehtävä tuotteen 2 vuoden takuuajan kuluessa.
6.   Sopimukseen kuuluvat huoltotyöt voidaan suorittaa ainoastaan EU-maissa, Sveitsissä ja Norjassa.
7.   Pyydettäessä on esitettävä tosite, josta ilmenee laitteen ostoajankohta, ostajan nimi ja osoite.
8.   Huolenpitosopimus koskee ainoastaan kotitalouskäytössä olevia laitteita.
9.   Huolenpitosopimus ei koske Miele kahvikeskuksia.

III.  Sisältö ja laajuus

1.   Huolenpitosopimus astuu voimaan takuuajan päätyttyä ja on voimassa Huolenpitosopimuksessa ilmoitetun ajan päättymiseen saakka.
2.   Viallinen laite korjataan kohtuullisen ajan kuluessa veloituksetta. Työ-, matka- ja varaosakuluista vastaa Miele Oy.
3.   Huolenpitosopimuksen aikana laitteelle suoritettavat huoltotyöt saa tehdä ainoastaan Mielen valtuuttama huoltopartneri. Vaihdetut laitteet ja varaosat ovat Miele Oy:n omaisuutta.
4.   Mikäli laitetta ei voi tai kannata korjata, asiakkaalle toimitetaan uusi samanlainen tai vastaava laite. Vaihtoehtoisesti asiakkaalle voidaan hyvittää laitteen senhetkinen markkinahinta. Mikäli laitteen hinta hyvitetään, Huolenpitosopimus raukeaa. Jos tuote vaihdetaan uuteen, jäljellä oleva sopimusaika siirretään uudelle laitteelle.
5.   Huolenpitosopimus ei kata hoitotuotteita eikä lisätarvikkeita.

IV.  Rajoitukset

Miele Huolenpitosopimus ei kata vahinkoja, jotka johtuvat jostakin alla mainitusta syystä:

1.   Virheellinen asennus tai sijoitus käyttöpaikalle, esim. voimassa olevien turvallisuusmääräysten tai kirjallisten käyttö- ja asennusohjeiden noudattamatta jättäminen.
2.   Tuotteen määräystenvastainen tai asiaton käyttö tai kuormittaminen, esim. sopimattomien pesu-/huuhteluaineiden tai kemikaalien käyttö.
3.   Toisesta EU-maasta, Sveitsistä tai Norjasta hankittu tuote saattaa olla teknisiltä erikoisominaisuuksiltaan sellainen ettei sitä voi käyttää Suomessa tai että sitä voi käyttää vain rajoitetusti. Tällaisissa tapauksissa Miele Oy palauttaa Huolenpitosopimusmaksun kuluttajalle kuluttajan näin halutessa.
4.   Ulkoiset tekijät, kuten kuljetusvauriot, iskujen ja kolhujen aiheuttamat vauriot, sääolojen tai muiden luonnonilmiöiden aiheuttamat vahingot.
5.   Vahingot, jotka aiheutuvat muiden kuin Mielen valtuuttaman huoltopartnerin suorittamista korjauksista, huollosta tai rakennemuutoksista.
6.   Muiden kuin alkuperäisten Miele-varaosien ja -tarvikkeiden käyttö sekä muiden kuin Mielen hyväksymien lisävarusteiden käyttö.
7.   Vaihtelut sähkövirrassa tai jännitteessä, jotka ylittävät valmistajan ilmoittamat raja-arvot.
8.   Käyttöohjeessa mainittujen hoito- ja puhdistusohjeiden noudattamatta jättäminen.

V.   Tietosuoja

Asiakkaan Mielelle antamia tietoja käytetään henkilötietolain mukaisesti ainoastaan asiakassuheen hoitamiseen liittyvien toimenpiteiden yhteydessä ja tämän sopimuksen hallintaan. Tietoja ei luovuteta kolmansille osapuolille.

VI.  Perumisoikeus

Sinulla on oikeus perua sopimus ilman perusteluja 30 päivän sisällä Huolenpitosopimuksen ostohetkestä.
Sopimuksen perumiseksi sinun on ilmoitettava siitä Miele Oy:lle kirjallisesti joko:

kirjeitse osoitteella Miele Oy, Porttikaari 6, 01200 Vantaa,
sähköpostitse osoitteella asiakaspalvelu@miele.fi
tai faxilla numeroon 09-875 97 399.

Mikäli sopimus perutaan,  palautamme viipymättä ja viimeistään 14 päivän sisällä peruutusilmoituksen vastaanottamisesta kaikki suorittamasi maksut samalla maksutavalla, jota on käytetty alkuperäisessä liiketoimessa, ellei muuta ole nimenomaisesti sovittu. Sinulle ei aiheudu mitään kuluja peruutuksesta.

Voit käyttää oheista perumisilmoituksen mallia tai lähettää vapaamuotoisen perumisen, josta käy ilmi samat tiedot.

Perumisilmoitus on tehtävä ennen perumisajan umpeutumista.

Huolenpitosopimuksen peruminen

Huolenpitosopimuksen perumiseen tarvittavat tiedot:

Vastaanottaja: Miele Oy

Perun seuraaville tuotteille solmimani Miele Huolenpitosopimuksen:

* Laite/laitteet:
* Tilattu:
* Vastaanotettu:
* Tilaajan nimi:
* Tilaajan osoite:
* Tilaajan allekirjoitus (vain, jos lomake lähetetään kirjallisena postitse):
* Päiväys:

Miele pölynimurin Takuupaketti

Miele-pölynimurin Takuupaketin takuuehdot


I. Voimassaolo
1. Miele Oy myöntää laitteille kahden vuoden takuun ostopäivästä lukien. Miele Takuupaketin ostajalle Miele Oy tarjoaa takuuajan pidennystä
seuraaville kolmelle vuodelle. Takuuajan kesto näkyy takuutodistuksessa.
2. Laitteen korjaus tai varaosien toimittaminen ei pidennä takuuajan kestoa.

II. Edellytykset
1. Laite on ostettu valtuutetulta Miele jälleenmyyjältä tai suoraan Mieleltä EU:n alueelta, Sveitsistä tai Norjasta.
2. Takuupaketin ostohetkellä ostajan asuinpaikka sekä laitteen käyttöpaikka ovat Suomessa.
3. Takuupaketti on voimassa vain yhdelle ja samalle imurille eikä sitä voi siirtää toiseen imuriin.
4. Takuupaketin takuutodistus on rekisteröitävä laitteen kahden vuoden laitetakuun aikana.
5. Takuun piiriin kuuluvat huoltotyöt hoidetaan ainoastaan EU:n alueella, Sveitsissä ja Norjassa.
6. Tarvikepölypussien käyttö mitätöi takuun antaman suojan.
7. Miele Takuupaketin voimassaolo on todistettava pyydettäessä esittämällä ostokuitti ja takuutodistus, mistä käy ilmi ostajan nimi ja osoite.
8. Takuunalainen laite on tarkoitettu ainoastaan kotitalouskäyttöön.

III. Takuun laajuus
1. Viallinen laite korjataan tai siihen vaihdetaan vialliset osat veloituksetta kohtuullisessa ajassa. Matkakustannukset, työ ja varaosat kattaa Miele Oy. Korjauksen yhteydessä vaihdetut osat tai imuri ovat Miele Oy:n omaisuutta.
2. Takuun piiriin kuuluvan laitteen korjaustyöt saa suorittaa ainoastaan Miele Oy:n valtuuttama huoltoliike.
3. Mikäli korjauksen arvo ylittää imurin arvon tai laite ei ole korjattavissa, Miele Oy pidättää itsellään oikeuden korjauksen sijaan antaa asiakkaalle vastaavan imurin tai hyvittää asiakkaalle imurin senhetkinen arvo.
Mikäli Miele Oy hyvittää laitteen senhetkisen arvon, Takuupaketin takuu raukeaa. Mikäli laite vaihdetaan, jäljellä oleva takuuaika siirretään uudelle laitteelle.
4. Takuupaketti ei kata välillisiä vahinkoja eikä toisille aiheutuneita vahinkoja ellei laki erikseen niin määrää.
5. Takuusopimus ei kata pölypusseja, suodattimia eikä imurin lisätarvikkeita.

IV. Poikkeukset
Korjauskulut, jotka eivät sisälly Miele takuupakettiin, veloitetaan voimassaolevan hinnaston mukaan jos ja kun asiakas on antanut siihen etukäteen toimeksiannon. Viat tai puutteet, jotka johtuvat jostakin alla mainituista syistä, eivät kuulu Takuupaketin piiriin ja niiden korjaamisesta veloitetaan erikseen :
1. vahingot, jotka johtuvat imurin väärästä asennuksesta; voimassa olevien turvamääräysten rikkomisesta tai käyttöohjeiden noudattamatta jättämisestä.
2. vahingot, jotka johtuvat ohjeiden vastaisesta käytöstä; esim. tarvikepölypussien käyttö, tarvikesuodattimien käyttö tai muiden valmistajien varaosien käyttö tai jos on imuroitu nestettä, rakennuspölyä tai värijauhetta.
3. laite, joka on ostettu jostain toisesta EU-maasta, Sveitsistä tai Norjasta ei ehkä sovellu käyttöön tai siinä on teknisiä rajoitteita
4. ulkoisista syistä johtuvat vahingot (esim. kuljetusvauriot, putoaminen tai esim. ukkosen tai muiden luonnonilmiöiden aiheuttamat vahingot.)
5. muun kuin Mielen valtuuttaman huoltoliikkeen suorittamat huoltokorjaukset.
6. tarvikevaraosien tai -lisätarvikkeiden käytöstä aiheutuneet vahingot.
7. lisätarvikkeille aiheutuneet vahingot.
8. vahingot, jotka johtuvat virtapiikeistä, mitkä ylittävät valmistajan ilmoittaman toleranssin.
9. vahingot, jotka johtuvat normaalien, käyttöohjeen mukaisten huolto- ja ylläpitotoimenpiteiden laiminlyömisestä.

V. Tietosuoja
Asiakkaan Mielelle antamia tietoja käytetään henkilötietolain mukaisesti ainoastaan asiakassuheen hoitamiseen liittyvien toimenpiteiden yhteydessä ja tämän sopimuksen hallintaan. Tietoja ei luovuteta kolmansille osapuolille.